لوگوی بی طرح /بی طرح /سایت بی طرح /شرکت بی طرح
لوگوی بی طرح /بی طرح /سایت بی طرح /شرکت بی طرح

آموزش ساخت استوری متحرک

ساخت استوری متحرک

ایجاد یک استوری متحرک عالی می تواند کاری چالش برانگیز به نظر برسد. چه خودتان این کار را انجام دهید چه به به یک تیم حرفه ای دسترسی داشته باشید، بدون آشنایی با یک فرآیند مشخص، حتی ایجاد یک استوری متحرک ساده می تواند برای شما یک کار دلهره آور باشد.

به طور کلی اگر تازه کار هستید ساخت استوری های متحرک می تواند برای شما کاری چالش برانگیزتر باشد. اما نگران نباشید ما در این مقاله آموزش ساخت استوری متحرک را به طور کامل و اصولی گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم از موانع عبور کنید و مانند یک حرفه‌ای استوری های متحرک متحرک بسازید.

در ابتدای این مطلب با راهنمای 6 مرحله‌ای ساخت استوری متحرک آشنا خواهید شد و در ادامه ساخت استوری متحرک را با گوشی، نرم افزار های افتر افکت و کمتاسیا خواهید آموخت؛ بنابراین تا انتهای این مقاله با بی طرح همراه باشید تا هر آن چه که باید درباره ساخت استوری متحرک بدانید به شما بگوییم.

6 مرحله ساخت استوری متحرک باید بیاموزید

برای ساخت استوری متحرک ابتدا باید با 6 مرحله بنیادی آن به طور کامل آشنا شوید. در این بخش به تفصیل به تشریح راهنمای 6 مرحله ای ساخت استوری متحرک پرداخته شده است.

مرحله 1: یک اسکریپت استوری متحرک درخشان بنویسید

همانطور که طرح اولیه ساختمان، پایه و اساس ساخت آن است، اسکریپت استوری متحرک شما نیز چنین است. اساساً در مرحله اول باید تصمیم بگیرید که چه چیزی در استوری های متحرک شما ظاهر شود. این کار ممکن است در ابتدا ترسناک باشد؛ اما با استراتژی زیر، می تواند بسیار آسان شود.

اسکریپت را به صورت مختصر بنویسید: هدف و جهت روشنی برای استوری متحرک خود داشته باشید. قبل از شروع نوشتن اسکریپت برای استوری خود، هدف، مخاطب هدف و پیام اصلی ویدیوی خود را تعیین کنید. اساساً قبل از اسکریپت نویسی، باید به وضوح موارد زیر را مشخص کنید:

  • چرا این استوری متحرک را می سازید؟
  • مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
  • بینندگان پس از تماشا چه اقدامی باید انجام دهند و پیام اصلی استوری شما چیست؟

پس از یافتن جواب این سوال ها، پیام اصلی خود را به یک داستان ساده تبدیل کنید. هر استوری متحرکی که ایجاد می‌کنید یک یا چند پیام اصلی خواهد داشت که می‌خواهید از طریق آن ها با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. چالش در تبدیل آن پیام اصلی به یک داستان ساده و کوتاه است که مخاطب شما را درگیر می کند.

مراحل ساخت استوری موشن

مرحله 2: یک استوری بورد ایجاد کنید

استوری بورد نقش اساسی در فرآیند ساخت استوری های متحرک ایفا می کند. این کار به همکاران و تصمیم‌گیرندگان ایده می‌دهد که ویدیوی نهایی شما حتی قبل از شروع ایجاد آن چگونه به نظر می‌رسد. برای مبتدیان، ایجاد یک استوری بورد به پیش بینی اینکه آیا مفهوم ویدیوی شما کار می کند یا خیر کمک می کند. استوری بورد این فرصت را به شما می دهد تا تصاویر و اسکریپت خود را به منظور ایجاد جذاب ترین استوری متحرک تغییر دهید.

مرحله 3: سبک استوری های متحرک خود را انتخاب کنید

انواع مختلفی از استوری های متحرک وجود دارد، اما همه سبک ها با نیازهای کسب و کار شما مطابقت ندارند. هر سبکی مزایا و معایب خاص خود را داشته و اگر یکی سرگرم کننده و خلاق به نظر برسد، دیگری ممکن است لحن الهام بخش یا جدی داشته باشد. در ادامه رایج ترین سبک های استوری متحرک که می توانید بسازید آورده شده است:

استوری متحرک دو بعدی

استوری متحرک دوبعدی، متداول ترین سبک ویدیوی انیمیشن است. با توالی تصاویر متوالی در یک پیشرفت تدریجی مراحل برای شبیه‌سازی حرکتی شبیه به شکل سنتی انیمیشن ایجاد می‌شود. این نوع انیمیشن برای مخاطبان B2B و B2C مناسب است. همانطور که مخاطبان شما در دوران کودکی خود با تماشای کارتون های متحرک بزرگ می شوند، استوری های متحرک دوبعدی فوراً یک ارتباط عاطفی قوی با آنها ایجاد می کند، بنابراین تعامل بیننده را افزایش می دهد!

استوری های متحرک تخته سفید

استوری های متحرک تخته سفید برای ایجاد ویدیوهای توضیح دهنده محصول مناسب هستند. با یک اسکریپت قانع کننده می توانید فروش بیشتری داشته باشید. در این شبیه سازی، اثر شخصیت ها و اشیاء در مقابل یک بیننده در یک تخته سفید ساده ایجاد می شود. این کار بلافاصله توجه کاربران را به خود جلب می کند و برای مدت طولانی تری در حافظه آنها باقی می ماند.

استوری های متحرک به سبک تایپوگرافی

ساخت استوری های متحرک تایپوگرافی تکنیکی است که حرکت و متن را برای بیان ایده ها در قالب انیمیشن های ویدئویی ترکیب می کند. این نوع ویدیو معمولاً برای ایجاد فیلم هایی با متن ترانه برای آهنگ های موسیقی شما استفاده می شود.

این فرمت ویدیویی ایده‌آل برای زمانی است که می‌خواهید بینندگانتان روی کلمات ارائه شده تمرکز کنند. علاوه بر این، معمولاً زمان بسیار کمتری برای ایجاد آن نیاز است.

استوری های متحرک به سبک اینفوگرافیک

از استوری های متحرک اینفوگرافیک می توان برای تبدیل داده های خسته کننده شما به داستان های جذاب استفاده کرد. این نوع ویدیوها بیشتر چشم نواز هستند زیرا خود را با نمودارهای متحرک، اعداد و سایر محتوای بصری پر می کنند که به طور طبیعی توجه بیننده را به خود جلب می کند. اگر شما فردی هستید که هنوز اطلاعات فروش ماهانه خود را با استفاده از صفحه گسترده به رئیس خود ارائه می دهید، قطعاً باید انیمیشن اینفوگرافیک را امتحان کنید!

مرحله 4: استوری خود را متحرک کنید

تصمیم گیری در مورد نحوه متحرک سازی ویدیو می تواند یک چالش باشد زیرا گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. هر گزینه مزایا و معایب خود را دارد. در این بخش چند روش برای ایجاد یک استوری متحرک وجود دارد،

استخدام یک تیم

اگر قصد دارید مجموعه ای از استوری های متحرک بسازید و به بودجه بازاریابی مناسبی دسترسی دارید، این گزینه بهترین گزینه برای برند شما خواهد بود. تیم طراحان حرفه ای بی طرح با هزینه ای مقرون به صرفه و با کیفیتی بالا کار ساخت استوری متحرک شما را به عهده خواهند گرفت.

ساخت استوری متحرک توسط خودتان

وقتی بودجه ناچیزی دارید اما در عین حال به یک استوری متحرک نیاز دارید، برنامه های DIY بهترین کمک را به شما خواهند کرد! تنها چیزی که نیاز دارید یک سیستم کامپیوتری و دسترسی به اتصال به اینترنت است. با Animaker  نیز می‌توانید انیمیشن‌های دوبعدی، ویدیوهای تخته سفید، ویدیوهای اینفوگرافیک، ویدیوهای دست ساز، ویدیوهای تایپوگرافی ایجاد کنید و حتی فایل‌های GIF خود را بسازید.

مرحله 5: یک موسیقی پس زمینه مناسب اضافه کنید

اضافه کردن موسیقی پس‌زمینه به استوری متحرکتان مانند قرار دادن یک گیلاس روی کیک است. بدون آن، انگار چیزی کم است! در ادامه دو نکته آورده شده که هنگام انتخاب موسیقی پس‌زمینه باید به خاطر بسپارید:

به احساسی که می خواهید برانگیزید فکر کنید

تا به حال فکر کرده اید که چرا برخی آهنگ ها شما را غمگین می کنند؟ موسیقی می تواند احساسات را برانگیزد. می تواند حال و هوای ویدیوی شما را تنظیم کند. بنابراین تصمیم بگیرید که می خواهید بینندگان شما پس از تماشای ویدیوی شما چه احساسی داشته باشند.

شخصیت مخاطبین خود را درک کنید

سلیقه افراد مختلف در موسیقی متفاوت است. بیشتر بچه ها موسیقی شاد را دوست دارند، در حالی که بیشتر نوجوانان متال و راک را ترجیح می دهند. بنابراین شخصیت مخاطبین خود را درک کرده و متناسب با آن موسیقی پس زمینه را انتخاب کنید.

مرحله 6: داستان خود را روایت کنید

به آخرین مرحله برای ساخت یک استوری متحرک رسیده ایم. شما تمام وقت خود را صرف کرده اید تا استوری متحرک خود را از هر جهت ممکن کامل کنید. افزودن صدای صوتی مناسب می تواند کیفیت ویدیو را افزایش دهد. این کار میتواند از دو راه انجام شود:

با استخدام صدابردار:

می‌توانید از هنرمندان حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید. آنها می توانند صداهای با کیفیتی را برای ویدیوی شما ارائه دهند.

خودتان صدا را ضبط کنید:

ضبط صدای خودمان می تواند سرگرم کننده و در عین حال چالش برانگیز باشد! مهمترین بخش تجهیزات است. صدای ضبط شده ضعیف قاتل شماره یک ویدیو است!

ساخت استوری موشن با گوشی

ساخت استوری متحرک با گوشی

ایجاد برخی استوری های متحرک خیره کننده برای ارسال آنها در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا وب سایت ها و یا اشتراک گذاری با دوستان یکی دیگر از کارهای چالش برانگیز است. برای حل این چالش، بسیاری از شرکت‌های حرفه‌ای توسعه اپلیکیشن موبایل اپلیکیشن‌های موبایلی را ارائه کرده‌اند که استفاده از آن‌ها برای ساخت استوری متحرک در گوشی آسان است. در ادامه برخی از بهترین اپلیکیشن های ساخت استوری متحرک را معرفی کرده وتوضیحاتی در رابطه با هریک خواهیم داد.

اپلیکیشن Animation Creator HD

Animation Creator HD یکی از بهترین برنامه های ساخت استوری متحرک است که می توانید آن را از فروشگاه گوگل پلی بدانلود کنید. این برنامه یک پلت فرم هوشمند برای انیماتورهای مبتدی و همچنین برای حرفه ای ها جهت ایجاد یک ویدیو متحرک تاثیرگذار ارائه می دهد.

اپلیکیشن StopMotion Recorder

StopMotion Recorder، یکی دیگر از بهترین برنامه ها برای ساخت استوری های متحرک است. این اپلیکیشن یک برنامه مفید است که به شما امکان می دهد فیلم های استاپ موشن را با بالاترین کیفیت ایجاد کنید. اگرچه کل فرآیند ایجاد استاپ موشن ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما این برنامه به شما کمک می کند تا انیمیشن های برجسته را به سرعت و به راحتی ایجاد کنید.

اپلیکیشن LookSee Animator

LookSee Animator یکی از بهترین سازندگان استوری های متحرک برای اندروید است و این امکان را برای انیماتورها یا هر فرد دیگری ایجاد کرده است که استوری های متحرک  را در تلفن های هوشمند خود ایجاد کنند. این اپلیکیشن دارای یک رابط بصری است که کمک می کند ابزار را به طور موثر در دست بگیرید و شروع به کار بر روی ویدیوی متحرک کنید.

ساخت استوری متحرک با افتر افکت

افتر افکت نرم افزاری است که توسط طراحان جهت ایجاد موشن گرافیک استفاده می شود. افتر افکت استاندارد صنعت در نظر گرفته می شود و توسط طراحان گرافیک حرفه ای استفاده می شود. بدیهی است که ایجاد ویدئو هدف اصلی این نرم افزار است. افتر افکت اغلب برای ساخت استوری های متحرک استفاده می شود. ابزارهای طراحی حرکتی این برنامه به انیماتورها کمک می‌کند کاری بسازند که به خوبی جریان داشته باشد و متلاطم به نظر نرسد.

ساخت استوری متحرک با کمتاسیا

کمتاسیا یکی دیگر از نرم افزارهای عالی برای ساخت ویدیو های متحرک است. این نرم افزار با داشتن تمپلیت های متعدد و متفاوت امکان اضافه کردن تصاویر و متن ها به صورت انیمیش را به طراحان می دهد. کمتاسیا اغلب توسط طراحان برای ساختن آموزش ها یا نمایش محصولات از طریق استوری های متحرک استفاده می شود. پس از ویرایش و ساخت ویدیو، می توان آن را در اینستاگرام، یوتیوب، ویمئو، گوگل درایو و صفحه نمایش به اشتراک گذاشت. همچنین امکان افزودن افکت‌هایی مانند برجسته‌سازی، انیمیشن، عنوان، انتقال و پس‌زمینه صوتی در این نرم افزار وجود دارد.

2 thoughts on “آموزش ساخت استوری متحرک

  1. میترا عبادی میگوید:

    خیلی عالی بود مخصوصا برنامه هایی که معرفی کردین ولی میخواستم بدونم خودتون طراحی کنین برام چقدر هزینه میبره من خودم با اون برنامه ها طراحی کردم ولی به دلم ننشست

  2. mostafa khanbabaii میگوید:

    مقاله خیلی مفیدی بود مرسی ازتون اطلاعات زیادی به دست اوردم برای اینکه بتونم کار طراحیم رو به دیگران بسپارم و یا خودم انجام بدم ولی یه سوال اگه خودتون بخوایید تعداد 30 تا در ماه برام طراحی کنین چقدر میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان درخواستتون رو نهایی کنید.

یکی از پشتیبان های حرفه ای بی طرح رو انتخاب کنید و درخواست خود را در کمال راحتی ثبت کنید.

اعتمادی

واحد طراحی گرافیک

ایمان کریمی

واحد طراحی سایت