لوگوی بی طرح /بی طرح /سایت بی طرح /شرکت بی طرح
لوگوی بی طرح /بی طرح /سایت بی طرح /شرکت بی طرح

انواع طراحی استوری موشن

طراحی استوری موشن

اجازه دهید در همین ابتدای مطلب کاملاً صادق باشیم، هیچ‌کس دوست ندارد یک متن 1000 کلمه‌ای که یک محصول را توصیف می‌کند، بخواند. این کار می‌تواند برای مخاطبان بسیار خسته‌کننده باشد؛ بنابراین استفاده از ابزارهای بصری مانند طراحی استوری موشن به‌عنوان یک استراتژی ارتباطی و بازاریابی، بسیار اهمیت می‌یابد.

استوری موشن یک اصطلاح صنعتی برای ویدئوی متحرک است. این ویدئوها یا تصاویر گرافیکی ممکن است به‌صورت انیمیشن‌های دوبعدی یا سه‌بعدی ایجاد شوند. اگر دارای یک کسب‌وکار بوده و به دنبال تبلیغ محصول یا خدمات خود در شبکه‌های اجتماعی پر طرف‌دار مانند اینستاگرام هستید، استوری موشن یکی از مهم‌ترین ابزار برای رسیدن به موفقیت کسب‌وکار شماست.

در این مقاله سعی داریم شما را با انواع استوری موشن آشنا کنیم؛ بنابراین تا انتهای این مطلب با بی طرح باشید تا هر آن چه که باید دررابطه‌با استوری موشن و انواع آن بدانید به شما بگوییم.

طراحی استوری موشن چیست؟

استوری موشن یک گرافیک در حال حرکت است که با استفاده از آن می‌توان مفاهیم مختلفی را به مخاطب انتقال داد. اکثرا از استوری موشن برای تبلیغات در اینستاگرام استفاده می‌شود. به‌طورکلی طراحی استوری موشن درک رابطه بین حرکت و عناصر طراحی را آسان‌تر می‌کند.

طراحی استوری موشن پروسه‌ای است که در آن طراحان از جلوه‌های بصری، انیمیشن و سایر تکنیک‌های طراحی برای جان بخشیدن به یک مفهوم استفاده می‌کنند.

برای مثال در طراحی استوری موشن اینستاگرام، برای تبلیغ یک محصول با استفاده از تصاویر متحرک دررابطه‌با فواید یا موارد استفاده آن محصول خاص می‌توان به‌راحتی یک پیام را در عرض چند ثانیه به مخاطب منتقل کرد. تیم طراحان مجرب بی طرح به شما کمک می‌کند تا یک استوری موشن حرفه‌ای برای تبلیغ محصول یا خدمات خود داشته باشید. یک نمونه استوری موشن که توسط تیم بی طرح انجام شده، در ادامه آورده شده است.

 

مزایای طراحی استوری موشن تبلیغاتی

طراحی استوری موشن تبلیغاتی می‌تواند مزایای بسیاری را برای معرفی محصول و خدمات، برندسازی و حتی جذب مخاطبین و تبدیل آن‌ها به مشتریان واقعی داشته باشد. در این بخش قصد داریم شما را با مهم‌ترین مزایای طراحی استوری موشن تبلیغاتی آشنا کنیم:

1. اثرگذاری عمیق بر مخاطب

برای بازاریابی محصول یا برند خود، باید دقیقاً بدانید که چگونه و کجا آن‌ها را به مخاطب معرفی کرده و آن‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهید. ابزارهای متحرک مانند استوری موشن برای توضیح یک مفهوم یا خدمات پیچیده بسیار مفید هستند. طراحی استوری موشن جذاب با دادن فرصتی برای ارائه جزئیات برند، می‌تواند پیام شما را با استفاده از استعاره‌ها و مثال‌های قدرتمند منتقل کند.

به‌این‌ترتیب، با استفاده از استوری موشن، داده‌های مرتبط را برجسته و روی دستاوردهای برند تمرکز کرده و در نهایت به طور ناخودآگاه تأثیر عمیق‌تری را روی مخاطبان خود ایجاد خواهید کرد.

2. افزودن ارزش به محتوای خود

به زبان ساده، استفاده از استوری موشن در ارائه یک محتوا به ارزش آن می اضافه می‌کند؛ زیرا یک رسانه بصری برای بیان محتوای شماست. مهم نیست که محتوای متنی شما چقدر دقیق و چشمگیر باشد، مخاطبان اطلاعات ارائه شده به‌صورت بصری را به طور عمیق‌تری به ذهن می‌سپارند. طراحی استوری موشن باعث می‌شود تا محتوایی که ارائه می‌دهید، مخاطب را درگیر کند و به شما کمک می‌کند تا به طور مؤثر و سازمان‌دهی‌شده‌تر محتوایتان را بیان کنید. نکته اصلی این است که استفاده از یک طراحی استوری موشن جذاب، کیفیت محتوای شما را افزایش می‌دهد و به‌احتمال زیاد توجه مخاطبان شما را جلب می‌کند.

3. درک مطلب را آسان می‌کند

استوری موشن، فرایند دریافت اطلاعات مغز را هدف قرار می‌دهد. با کمک ابزارهای بصری، ارتباط و پردازش اطلاعات در ذهن مخاطب به‌سرعت انجام می‌شود.

مطالعه‌ای که در سال 2014 توسط MIT انجام شد نشان می‌دهد که پردازش اطلاعات بصری به 13 میلی‌ثانیه زمان نیاز دارد. استوری موشن به تجزیه اطلاعات پیچیده کمک می‌کند و درک و مصرف این اطلاعات را ساده‌تر می‌کند. این امر به‌خصوص در تبلیغ خدمات و محصولات به بیان ساده بسیار مفید است.

4. ایجاد آگاهی از برند

برای بازاریابی تأثیرگذار محصولات و خدمات خود، نیاز است هویت و آگاهی برند را به‌صورت قوی ایجاد کنید. با افزایش آگاهی از برند، مشتریان به‌احتمال زیاد تا آخرین سطح فرایند فروش شما را دنبال می‌کنند. با استفاده از استوری موشن، مصرف‌کنندگان شما مطمئناً تجربه کامل‌تری خواهند داشت.

این فناوری به مخاطب این قدرت را می‌دهد که با استفاده از طرح‌های رنگی یا انیمیشن‌ها برای نشان‌دادن تصویر برند شما، فوراً پیوندهایی با برند شما ایجاد کنند. دیده‌شدن خود کافی نیست؛ شما باید نام تجاری خود را فوری، قابل تشخیص و مهم‌تر از آن به‌خاطر آن‌ها بسپارید. برای طراحی استوری موشن جذاب و ساخت هویت بصری منحصربه‌فرد برای برند خود تنها کافی است از طراحان حرفه‌ای بی طرح کمک بگیرید.

5. ایجاد مزیت رقابتی

دیجیتال مارکتینگ یک صنعت بسیار رقابتی است. رقابت در بازار همیشه در حال افزایش است. هر برندی به دنبال یک مزیت است تا خود را بالاتر از رقبا قرار دهد. طراحی استوری موشن می‌تواند همان مزیت رقابتی موردنیاز شما باشد. با داشتن یک طراحی استوری موشن جذاب مخاطبان محصولات و خدمات شما را بیشتر از رقبا مشاهده کرده و به طور عمیق‌تری تحت‌تأثیر قرار خواهند گرفت.

طراحی استوری موشن اینستاگرام

طراحی استوری موشن اینستاگرام عموماً یک ویدئو 15 ثانیه‌ای جذاب و حرفه‌ای برای انتشار در شبکه اجتماعی فراگیر اینستاگرام است. اگر به دنبال تبلیغ محصولات، خدمات یا تقویت برند شخصی خود در اینستاگرام هستید قطعاً بهترین راه استفاده از طراحی استوری موشن است. طراحی استوری موشن اینستاگرام راهی عالی برای ایجاد محتوای فوق‌العاده چشم‌نواز و همچنین روند روبه‌رشدی در این پلتفرم هستند. تنها کافی است کار طراحی استوری موشن اینستاگرام خود را به طراحان باتجربه بی طرح بسپارید و از نتیجه مطلوب کار مطمئن باشید. در ادامه یک نمونه از نمونه کار بی طرح را مشاهده خواهید کرد.

انواع استوری موشن

استوری موشن انواع متعددی دارد که باتوجه‌به هدف شما می‌تواند طراحی شود. در ادامه ضمن معرفی انواع استوری موشن به ارائه توضیحات مختصری نیز دررابطه‌با هریک پرداخته شده است.

1. استوری موشن تایپوگرافی

استوری موشن تایپوگرافی (اغلب به‌عنوان تایپوگرافی متحرک شناخته می‌شود) یک راه عالی برای جذاب جلوه‌دادن نام برند یا شعار شرکت شما است. همچنین می‌توانید با استفاده از استوری موشن تایپوگرافی یک ویدئوی توضیحی کامل ایجاد کنید. به زبان ساده، استوری موشن تایپوگرافی ارائه یک متن متحرک است.

2.استوری موشن لوگو

استوری موشن لوگو با حرکت‌دادن لوگوی یک برند به بیان داستان آن کمک می‌کند. طراحان باتجربه تیم بی طرح، با استفاده از عناصر لوگوی شرکت و نمایه برند شما می‌توانند انیمیشن‌های پویا ایجاد کنند که جذابیت بیشتری را به لوگوی شما می‌بخشد. استوری موشن لوگو تواند تأثیر بسیار زیادی را روی مخاطبین شما داشته باشد و برند شما را در ذهن مخاطب حک کند.

3. استوری موشن توضیح‌دهنده

برقراری یک جریان سنگین از اطلاعات در چند کلمه یا با یک تصویر می‌تواند برای معرفی یک برند، محصول و یا خدمات چالش‌برانگیز باشد. هنگامی که حتی اینفوگرافیک‌های پیچیده نیز برای انتقال مفهوم شما را دچار مشکل می‌کنند، ممکن است زمان ایجاد یک استوری موشن توضیح‌دهنده باشد.

یک استوری موشن توضیح‌دهنده دوبعدی داستانی جامع از نام تجاری شما را بیان می‌کند و می‌تواند به‌عنوان یک تبلیغ ویدئویی در استوری اینستاگرام شما منتشر شود. این کار یک راه سرگرم‌کننده و متقاعدکننده برای ارائه کل داستان برند شما به تازه‌واردان کنجکاو است.

4. استوری موشن محصول

استوری موشن محصول نیز نوعی انیمیشن توضیحی است که ویژگی‌های یک محصول یا خدمات را از طریق عناصر تایپوگرافی و تصویری به مخاطب ارائه می‌دهد. تفاوت آنها با استوری موشن توضیح‌دهنده این است که استوری موشن محصول از گرافیک حرکتی برای نشان‌دادن سریع و ساده نحوه عملکرد یک محصول استفاده می‌کند.

استوری موشن های محصول، به‌صورت کوتاه و شیرین خلاصه‌ای جامع از محصول شما ارائه می‌دهند و راهی عالی برای برقراری ارتباط با دستورالعمل‌های محصول شما، نحوه حل یک مشکل یا ارزش‌های پیشنهادی یک محصول است. با استفاده از ترکیبی از کلمات و گرافیک، استوری موشن محصول یک نمای کلی را ارائه می‌دهند که برای مشتریان بالقوه عالی است.

5. استوری موشن تبلیغاتی

استوری موشن تبلیغاتی ویدئوهای کوتاهی هستند که بر روی نکات کلیدی خاصی از کسب‌وکار شما تمرکز دارند. آنها توضیحات کامل را به‌صورت متحرک ارائه می‌دهند؛ هدف آنها بیان داستان‌های جامع برند تنها در 90 ثانیه است. برخلاف استوری موشن های توضیح‌دهنده‌، این تبلیغات بر روی ویژگی‌های خاص برند تمرکز می‌کند.

هزینه طراحی استوری موشن

هزینه طراحی استوری موشن باتوجه‌به نوع، مدت‌زمان و میزان پیچیدگی کار می‌تواند متفاوت باشد. تیم طراحان مجرب بی طرح کار طراحی استوری موشن را با بالاترین کیفیت و هزینه مقرون‌به‌صرفه انجام می‌دهند. برای داشتن یک استوری موشن حرفه‌ای با قیمت مناسب می توانید به بی طرح اعتماد کنید. همچنین برای اطلاع دقیق از هزینه طراحی استوری موشن خود می‌توانید با تیم طراحان بی طرح ارتباط قرار کرده و در صورت لزوم مشاوره نیز دریافت کنید.

3 thoughts on “انواع طراحی استوری موشن

  1. حشمت تاجیک میگوید:

    استوری موشن هاتون حرف نداره من یه بار سفارش دادم ولی الان یه سوال برام پیش امده استوری موشن فرقش با استوری متحرک فقط همون گویندست ایا؟؟

  2. محمد رضا مولوی میگوید:

    یه چند تا سوال
    گفته بودید هم گوینده خانوم دارین هم اقا خودمون میتونیم انتخاب کنیم؟
    بعد هزینه طراحی بر اساس مدت زمان استوری موشن هستش؟
    مدت زمانی که گفته بودید زمان قطعی هستش؟
    این سوالان ذهن منو درگیر کرده چون قیمت هاتون یکم پایین تر از حد معموله من شک دارم بتونین استوری خوبی رو بهمون تحویل بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین الان درخواستتون رو نهایی کنید.

یکی از پشتیبان های حرفه ای بی طرح رو انتخاب کنید و درخواست خود را در کمال راحتی ثبت کنید.

اعتمادی

واحد طراحی گرافیک

ایمان کریمی

واحد طراحی سایت