مشکلات همیشگی طراحان اینه که از کجا ایده بگیریم که ما امدیم یک بار در این مقاله بهش بپردازیم پس دیگه جایی نگرانی برای تازه کاره ها و… نیست اصلاً عمدتا هم با گفتن اینطور جمله ها شروع میکنن که : “خلاقیت ندارم!”، “نمیدونم چیکار کنم”، “نمیتونم ایده بدم” و… راستش خلاقیت و ایده پردازی خیلی قابل آموزش دادن نیست، چون یه فرایند Verbal و ذهنیه، اما یهسری نکات و تکنیک ها وجود داره که برای فراهم کردن مسیر خلق ایدههاتون، در موردشون صحبت میکنم و مطمئنم با اجرای درست این مراحل و تمرین و تکرار زیاد، ایده های خفنی به ذهنتون میرسه پس با تمام وجودتون این مقاله رو بخونید و لینکشو از بالای صفحه کپی کنید که هی تکرارش کنید تا یادتون نره.!
بزنید بریم پس😃😍
قبل از اینکه شروع کنیم برای گفتن یه سری نکات برای ایده گرفتن اولین نکته حائز اهمیت رو بگیم که در رابطه با مشتری هستش ، مسیر دریافت سفارش و ارتباط با مشتری رو مرور کنیم که ببینیم خلق ایده و اسکچ زدن کجای این مسیر قرار میگیره و ما قراره از کجا کار رو شروع کنیم.
اولین قدم مراجعه کارفرما به شماست برای طراحی لوگو، عمدتا توی اولین برخورد، هزینه کار و زمان مورد نیاز رو هم از شما میپرسه. توی این مرحله بعد از مشاوره و توافق اولیه باید یه Creative brief داشته باشید و اونو برای کارفرما ارسال کنید. حالا ممکنه بپرسید Creative brief چیه، این فرم توسط شما تدوین میشه و حاوی سوالات مورد نیاز شما در ارتباط با پروژه، از کارفرما، برای خلق ایدست خوب حالا اگر ندارین اصلاً نگران نباشید تیم بی طرح کار رو براتون اسون کرده روی مقاله زیر کلیک کنید ما لیست سوالات طراحی لوگو رو براتون آماده کردیم.
مقاله: سوالات طراحی لوگو
خوب اگر به مقاله بالا رفتین و سوال های خودتون رو از بین اون سوالات انتخاب کردین حالا برای مشتری ارسالشون میکنید. کارفرما موظفه که بریف رو برای شما تکمیل کنه و مواردی از قبیل نام، زمینه فعالیت، پیام های اصلی، چالش های اصلی کسب و کارش و … رو صادقانه به شما بگه. ممکنه توی همین مرحله گیر بیفتید و به این فکر کنید که منِ تازه کار که مشتری ندارم، پس بریف پَر، ایده پَر، لوگو پَر! نه اشتباه فکر نکنید بیایید تا بهتون بگم.
برای گرفتن بریف همیشه به کارفرما نیاز ندارید، میتوانید از یه دوست یا آشنا بخواید که یه پروژه فرضی براتون تعریف کنه یا از سایت هایی که به صورت رندوم بریف تولید میکنن استفاده کنین، پس بهونه آوردن ممنوع! اصلاً بخ خود همکاران ما پیام بدین بگین یه کار بهتون بدن شما براشون ادیت بزنید بفرستید اینطوری هم دستتون راه میوفته هم اگر خوب ادیت بزنید توسط ما استخدام میشین.
[uwac_agent id=”romin_1″]
بیایید با هم یه روش معقول رو تست کنیم برای ایده پردازی، کارفرما یه مجموعه فروش لواشک بود که با توجه به توسعه کسب و کارشون، ورود به حوزه دیجیتال و چشم اندازهایی که برای توسعه برند شون داشتن، نیاز به یه لوگو حرفه ای رو احساس کرده بودند خوب بریم ببینیم چه میکنیم.
در بالا بخشی از بریف “ای لواشک” رو میبینید که توسط کارفرما و بعد از مشاوره اولیه تلفنی، ارائه شد.
نکته حائز اهمیت در اینجا اینه که سوالاتی که انتخاب کردین رو توی یه کاغذ یا دفتر مینویسین جلوتون قرار میدین که اگر مشتری تماس گرفت بتونین از روی برگه سوالات رو ببینین و بپرسی و یه خودکارم کنارتون باشه که جواب های مشتری رو یادداشت کنید. این نکته طلایی بود که تیم ما بی طرح بعد از کلی تجربه بهش دست پیدا کرد ما اوایل به حافظمون اعتماد میکردیم و همین باعث شد ضرر کنیم.
اگر بخوام توی یه جمله وصفتون کنم اینطوری میگم که: یک مجموعه کاملاً حرفه ای ، با طراحانی خیلی با حوصله و خوب که پاسخگویی بی نظیری دارن و دائماً رضایت مشتری رو چک میکنن موسسه خوبی هستین خیلی مسئولیت پذیرین امیدوارم به اونی که حقتونه برسین و کلی پیشرفت کنین
خیلی عالی بود ممنون از شما بی زحمت یه مقاله هم درباره سوالاتی که باید برای طراحی لوگو از مشتری بپرسیم بنویسید شما تجربتون بیشتره خیلی بهتره
خیلی مقاله جامع و مفیدی بود مرسی ازتون که تجربیاتتون رو در اختیار ما گذاشتین
فقط یه سوال طراح لوگو لازم ندارین؟ خوشحال میشم با یه تیم حرفه ای مثل شما کار کنم
مرسی از مقاله خوبی که نوشتین و تجربیاتی که در اختیارمون قرار دادین